Top Ad unit 728 × 90

PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara

Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara

Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara

Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara
Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan ‘Frontliner’ Demi Negara

Semalam merupakan hari pertama umat Islam di Malaysia khususnya di Malaysia menjalankan kewajipan menunaikan ibadah puasa.

Namun, dalam tempoh PKP ini,kebiasaan yang seirng kita lakukan seperti mengunjungi bazar Ramadan dan bersolat terawih di masjid atau surau tidak dapat dilakukan.

Walau bagaimanapun, untuk puasa kali ini, sebahagian besar rakyat Malaysia dapat berbuka puasa bersama keluarga di rumah kerana masing-masing sedia ada berada di kediaman.

Pasukan keselamatan masih setia berkhidmat

Walau bagaimanapun, hal tersebut pastinya berbeza dengan para petugas keselamatan yang terpaksa berbuka di tepi jalan kerana masih setia mengawal lalu lintas berikutan tempoh PKP dilanjutkan.



Tangan suap makanan, mata pandang jalan

Dalam kita gembira makan bersama keluarga di rumah dengan hidangan yang dimasak bersama-sama, mereka menjamah makanan di khemah tepi jalan demi tugas untuk negara.

Ada yang hanya duduk di bahu jalan tanpa meja menikmati juadah berbuka sambil mata awas memadang jalan raya.




Sehubungan dengan itu, kita seharusnya bersyukur diberi nikmat berbuka di rumah kerana ramai lagi insan yang rindu bersama-sama ahli keluarga yang lain untuk menikmati suasana meriah dimeja makan.


Jadi marilah kita terus kekal dirumah agar pendemik Covid-19 dapat dipvtuskan dan semua kelaziman yang sering kita lakukan akan dapat diteruskan semula.

Sumber : Facebook, Bernama



rePublish Update Berita MalaysiaBerbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara Medium perkongsian sosial berbentuk media. Artikel adalah percuma untuk diulang siar atau dikongsi di jaringan sosial. Credit dan penghargaan adalah hakmilik Cyusrie yang merupakan sumber asalnya. Trimas and Much more respect from Malaysiaisme.
Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara Reviewed by malaysiaisme on 3:51 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Malaysia is Malaysia © 2014 - 2015
Moderated By HT-Team Powered by 1Malaysia

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.